Rop i nøden

Vi hører fra tid til annen om folk somhar vært i ulykke eller stor nød, at deropte til Gud.

Det kunne være fra etbåthvelv i storm eller fra ruinene etteret jordskjelv. Av og til kan en også hørekommentarer om at noen har hatt englevaktog unngått en stor ulykke.Dette vitner om at mennesket trossalt vet at det finnes en Gud og at hanogså har engler som kan beskytte ogbevare oss fra ulykke og nød.Men som oftest fører det ikke til atdisse menneskene søker Gud og roperom frelse for sin sjel.Hva med din sjel?Ikke sjelden når vi møtes, stillesspørsmålet: Hvordan har du det? Og detsvares som regel: Takk, det er bare bra!

Men er det virkelig slik? Kan det tenkesat du som leser dette er en av dem sombare skjuler deg bak en tilgjort «maske»og ikke vil erkjenne sannheten?Da skal du høre at det finnes én, hanheter Jesus Kristus, som mer enn noeannet spør etter hvordan det egentlig står til med deg. Han vil så gjernekomme inn til deg med sin frelse og føre deg til trygg havn. Derfor har hanofret seg til døden for at du ved troen påham skulle få syndenes forlatelse og bli«virkelig fri». Han innbyr og sier: «Kallpå meg på nødens dag, så vil jeg utfri deg, og du skal prise meg» (Sal 50:15). For det er viktigere enn noe annet, å få fred med Gud og vite for visst at en er på vei til himmelen.